بایدن: تا زمان آزادی گروگان‌ها آرام نمی‌گیرم فرود هواپیمای مقامات اسرائیلی در عربستان سعودی شهادت و زخمی‌شدن شمار دیگری از ساکنان غزه (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) آیت‌الله علم‌الهدی: رفع مشکلات زیرساخت‌های مشهد نیازمند نگاه ملی و حمایت دولت است| ضرورت تسهیل مسیر‌های حمل‌ونقل جاده‌ای برای سفر زائران تجمع دانشجویان و اساتید مشهد در محکومیت برخورد با دانشجویان و اساتید آمریکایی حامی فلسطین+ فیلم مشوق‌های سربازان ماهر اجرایی شد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) اژه‌ای: امروز یکی از مسائل مهم کشور و مردم، مقوله عفاف و حجاب است وزارت خارجه به اعمال تحریم برخی از کشور‌های غربی علیه نیرو‌های مسلح ایران واکنش نشان داد ادامه حملات رژیم صهیونیستی در غزه و افزایش تعداد شهدا رئیس‌جمهور آلمان کنفرانس درباره جنگ غزه را لغو کرد تاکید شی جین‌پینگ و بلینکن بر تثبیت روابط آمریکا و چین با رویکردی مثبت و سازنده ویدئو | شناسایی و دستگیری ۷نفر از اراذل و اوباش در ارومیه امارات نیروگاه هسته‌ای جدید می‌سازد مقامات نظامی ایران و هند بر گسترش همکاری‌های دفاعی و نظامی تاکید کردند فرمانده گروه شهید دکتر حمزه صادقی مشهد: جبهه فرهنگی در خط مقدم قرار دارد رئیسی: ایران تحریم‌ناپذیر است | با اراده پولادین مردم تحریم‌ها به نتیجه نرسیده است وزیر دفاع روسیه: گروه‌های تروریستی مستقر در افغانستان تهدید اصلی آسیای مرکزی هستند علل هم‌پیمانی اردن با رژیم‌صهیونیستی روایت نماینده شهرآرا از دیدار کارگران با رهبر معظم انقلاب | متفاوت‌ترین سفر زندگی‌ام بود نامه رئیس دانشگاه فردوسی مشهد به رؤسای دانشگاه‌های آمریکایی در حمایت از غزه
سرخط خبرها

نماز عید فطر در حرم مطهر شاهچراغ (ع) اقامه شد| امام‌جمعه شیراز: با احتکار کالا اقدامات دولت به نتیجه نمی‌رسد

  • کد خبر: ۱۰۷۲۴۳
  • ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۳
نماز عید فطر در حرم مطهر شاهچراغ (ع) اقامه شد| امام‌جمعه شیراز: با احتکار کالا اقدامات دولت به نتیجه نمی‌رسد
همزمان با پایان ماه ضیافت الهی نماز باشکوه عید سعید فطر در ۱۵۰ بقعه متبرکه و امامزادگان استان فارس اقامه شد.

به گزارش شهرآرانیوز، هم زمان با فرارسیدن ماه شوال و پایان ماه ضیافت الهی، نماز باشکوه عید سعید فطر ساعت هفت صبح با حضور مردم مؤمن و ولایت‌مدار فارس در حرم مطهر شاهچراغ (ع) و مساجد و بقاع متبرکه استان اقامه شد.

مردم روزه‌دار فارس پس از یک ماه مهمانی بر سر سفره الهی با دلی سرشار از خلوص و پاکی امروز و در روز عید سعید فطر به نماز شکر ایستادند.

نماز عید فطر در حرم مطهر حضرت احمدبن موسی شاهچراغ (ع)، پس از قرائت دعای ندبه، به امامت آیت‌الله دژکام نماینده، ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز برپا شد.

امام‌جمعه شیراز: تولید را به عنوان وظیفه ملی و اجتماعی رشد دهیم

آیت‌الله لطف‌الله دژکام ظهر امروز در خطبه‌های نماز عید فطر با تبریک این روز اظهار داشت: امروز عید کسانی است که عبادات ماه رمضان را انجام داده‌اند.  

وی با بیان اینکه خداوند غفور و مهربان است و اگر کوتاهی در عبادات شده تا فرصت هست باید جبران کنیم، گفت: امسال رهبر معظم انقلاب سال تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین گذاشتند این عناوین برای نیازی است که در جامعه وجود دارد و علت نامگذاری سال‌ها توسط رهبر معظم انقلاب، نیاز اجتماعی است.

امام جمعه شیراز با بیان اینکه ما باید فرهنگ اقتصاد مقاومتی را که رهبری مطالبه کردند به وجود آوریم و ترویج دهیم، افزود: در این فرهنگ وظیفه فرد با جمع متفاوت است رویکرد عمومی باید به سمت تولید و اشتغال باشد، اما رویکرد فردی بر مبنای زهد و قناعت باشد.

آیت‌الله دژکام تصریح کرد: یک اصل مربوط به وظایف دینی و اجتماعی است برای اینکه همه تلاش کنیم تا تولید افزایش یابد و سرمایه‌ها در راستای تولید هزینه شود، اما برخی سرمایه خود را در راه‌های قاچاق به کار می‌اندازند یا پولشان را به بانک گذاشته؛ این‌ها خدمتی به کشور و ملت نکردند اگر همین پول را ولو با خطر و مشکلاتش به تولید بیندازند این خدمت است.

وی با بیان اینکه تلاش کنید تولید را به عنوان یک وظیفه ملی و اجتماعی رشد دهیم، عنوان کرد: اخلاقیاتی که به ضرر خودمان و اقتصاد مقاومتی است کنار بگذاریم و مسئولینی که نظارت می‌کنند از احتکار جلوگیری کنند، چون اگر احتکار باشد ظلم به مردم است و اقدامات دولت نیز به نتیجه نمی‌رسد.

امام جمعه شیراز با بیان اینکه حرص زدن انسان را به گناه می‌اندازد، تصریح کرد: حریص نباشید، عاقلانه فکر کنید، باید دانش پشتیبان اقدام باشد همانگونه که رهبری فرمودند اقتصاد دانش‌بنیان باشد.

وی با بیان اینکه قناعت یک صفت خوب است، اما از این صفت خوب کم گفته می‌شود، افزود: باید تولید افزایش پیدا کند، اما شخصا باید انسان‌های قانع باشیم، گاهی اشتباه می‌کنیم افزایش تولید منافی قناعت نیست بدون قناعت انسان احساس آرامش و راحتی نمی‌کند.  

آیت‌الله دژکام با بیان اینکه باید اخلاق اقتصاد مقاومتی که همان قناعت و صبر تا رسیدن به هدف است در جامعه توسعه دهیم، گفت: شعار‌های اصیل انقلاب اسلامی را باید در نسل‌های آینده تبلیغ کنیم و روز عید فطر به خودمان یادآور شویم که اگر می‌خواهیم به آرامش برسیم باید قناعت را فرهنگ کنیم.

امام جمعه شیراز با بیان اینکه روی فرهنگ اقتصاد مقاومتی در استان فارس باید کار ویژه انجام شود، افزود: بناست که این فرهنگ را در نقشه مهندسی فرهنگی رواج دهیم تا استان فارس در این زمینه ویژه باشد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->